Teater Olydig i nutid och framtid

Människan är född olydig. Det är grundförutsättningen för att överhuvudtaget kunna utvecklas och överleva i den här världen. Om vi väljer att sälla oss till de lydigas skara, förtvinar vårat eget tänkande, vår vilja förslavas och våra själar torkar ut.

Olydnad är vårt vattenhål. Olydnad är vårt vapen.



fredag 28 mars 2008

Underbara, underbara Teater Tropos!

När jag ska ge mig ut i cyberrymden och leta efter nya stackars mediaskribenter att jaga för att få publika ögon via deras radio, tv eller tidning faller mina egna ögon på en artikel i DN kultur. Och jag inser att detta är helt fantastiskt! Underbara Teater Tropos (för mig helt okända i detta läge) har fått in en debattartikel i dagens tidning.

"De kallar oss fria" heter den och här är länken:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=755708

Ni bara måste läsa. Därefter tänka. Därefter gråta. Och ställa er frågan: hur fria är vi?

Underbara, underbara Conny från Teater Tropos: du har satt en boll i rullning och tagit ett stort steg för scenkonstens utveckling.
Detta är allas vår vardag. Vi "fria" grupper, med eller utan "anslag".

När ni ändå är ute och rör er här i det obegränsade; läs gärna min artikel som handlar om samma sak...
http://www.lasarnasfria.nu/artikel/8331

Eller ännu hellre: köp för bövelen lite biljetter till "Älskad av mamma"!

M.

Inga kommentarer: