Teater Olydig i nutid och framtid

Människan är född olydig. Det är grundförutsättningen för att överhuvudtaget kunna utvecklas och överleva i den här världen. Om vi väljer att sälla oss till de lydigas skara, förtvinar vårat eget tänkande, vår vilja förslavas och våra själar torkar ut.

Olydnad är vårt vattenhål. Olydnad är vårt vapen.



måndag 17 november 2008


bara för att påminna om att sommaren är förbi...
Om 11 dagar börjar allvaret. Då har vi premiär av vår nya historia LEIF...
Nu har vi haft 4 dagars ledigt och jag börjar bli riktigt sugen igen.
Ibland drar arbetet musten ur mig; hinner aldrig fokusera tillräckligt, tiden försvinner och allt blir bara ett enda stort oöversiktligt jättejobb. Sen, vila några dygn - inget ansvar, inga beslut - och man är en ny människa igen.
Bloggen har fått stå åt sidan länge nu. Men snart är jag tillbaka på banan och då kommer mina små inlägg i vanlig ordning...
Hoppas att se just DIG på vår premiär FREDAG 28e NOV kl. 19 på Spegelteatern!
Varmt välkommen!
M
PS: såg Noréns "Memoire d'Anna Politovskaïa" på Riks/Hallunda och den var urbra! Tänk om jag någon gång fick möjligheten att arbeta med Lars...

Inga kommentarer: