Teater Olydig i nutid och framtid

Människan är född olydig. Det är grundförutsättningen för att överhuvudtaget kunna utvecklas och överleva i den här världen. Om vi väljer att sälla oss till de lydigas skara, förtvinar vårat eget tänkande, vår vilja förslavas och våra själar torkar ut.

Olydnad är vårt vattenhål. Olydnad är vårt vapen.



torsdag 2 april 2009

SHE'S NOT A VIRGIN ANYMORE!!!





Så tog vi den från henne. Oskulden.




Vi äntrade scenen, kastade loss och for iväg på ett äventyr genom hav, stränder, öppna slätter. Vidare ut i skogen, genom skogsbrynet och över ett berg.



Hon föddes ur havets mörka djup och tog sin omvärld med stormens kraft.



Grattis Linda till din första upplevelse av att arbeta med mask!



......



Hörde för övrigt av David att man emellanåt får sig en liten skrattchock här på bloggen; en strimma rosa över sin kind... Mina snoppar sätter kaffet i halsen på somliga, medan andra ser fram emot en kommande utställning.



Jag har lovat att det inte ska ta över mig. Det ska det inte. Det ska ge mig andrum att orka fortsätta. Vidare och vidare.



Imorgon drar familjen till Vimmerby för att se Kommediantens uppsättning av Guy de Maupassants "Fettpärlan". Det ska bli spännande!



Kulturtips!



Se enaktaren "Den renaste formen av körlek" med scenkonstgruppen En Jordfräs i Själen. Den är mkt spännande och behandlar ämnet sexuella övergrepp ur ett något annorlunda perspektiv. Nämnas bland skådespelarna ska definitivt Peter Bark göras som gestaltar en återhållsam och mycket kärleksfull (?) pappa...



M - om en månad har vi premiär på "Den jag älskar" - kom och upplev!


1 kommentar:

Frk Gerstenmayer sa...

Fina Malin!
Vilket underbart inlägg! Alla märkte skillnaden på mig, de sa att jag liksom glänste. Jag sa helt enkelt, -jag är inte oskuld längre. Förväntansfull går jag nu vidare, har ju fått blodad tand och vill utforska mer!
Vid min sida har jag dig Malin, en fantastisk regissör, människa & vän.
Tack för dig.
Kram Råttan