Teater Olydig i nutid och framtid

Människan är född olydig. Det är grundförutsättningen för att överhuvudtaget kunna utvecklas och överleva i den här världen. Om vi väljer att sälla oss till de lydigas skara, förtvinar vårat eget tänkande, vår vilja förslavas och våra själar torkar ut.

Olydnad är vårt vattenhål. Olydnad är vårt vapen.



söndag 17 maj 2009

Avslut VS början...

Färdigspelat. Vi gav järnet och salongen var fylld till bristningsgränsen. Vi är så glada och tacksamma för allt gott ni sagt till oss, alla fina omdömen och varma kramar vi tagit emot av er som gav oss er tid, era hjärtan och er vilja att se en ovanligt vanlig vardag - denna gång hos Lou. "Den jag älskar" har spelat klart nu. Och då finns det alltid en längtan och önskan om att "vi gör det igen, tjejer!" Låt oss inte ge upp den viljan - låt oss fortsätta in i framtiden: Sundsvall kanske, Orkanfesten på Essingen 22a augusti, Baletthögskolan i augusti... Låt oss plocka upp denna berättelse igen, bearbeta och möta Lou en gång till, en spelomgång till - i höst, tjejer, i höst.

Veckan som gått har varit fullständigt sinnessjuk i övrigt.
Jag har lärt mig många nya saker; många nya fantastiska överraskningar har mött mig varje dag. Det är sannerligen intressant att vara konstnärlig ledare för Spegelteatern oxå...

För Teater Olydigs räkning innebär mitt nya uppdrag följande:
Jag är kvar som konstnärlig ledare för Teater Olydig, samt ordförande 2009/2010. Jag regisserar "Talgbollen" samt kommer under hösten att skriva på två nya pjäser.
Nicklas arbetar just nu på ett manus om rätten att få ett värdigt slut av livet. Den regisserar han under hösten 2009, med en premiär på Spegelteatern under december. Vi tar tacksamt mot intresseanmälningar... info@teaterolydig.se är adressen till vår mejl.

Under våren 2010 kommer vi att ha minst en premiär (vad är än så länge hemligt...) och om detta berättar vi mer om lite längre fram...

Till sommaren kan jag bara hoppas att få se er alla på Spegelsommar, som deltagare och publik. Den startar 29/6 och avslutas 2/8. Nyfiken? Kolla www.spegelteatern.se för mer info!

Orkanfest blir det i år igen! Festivalgeneral är Nicklas, nicklas@teaterolydig.se, och vill du delta med din scenkonst ska du bums höra av dig till honom! Vi söker stand up, trollerikonstnärer, akrobater, dansare, teatergrupper, musiker, poeter och allt annat som hör scenkonsten till!!!

Hör av dig! Hör av dig! Hör av dig!

Kram. M

Inga kommentarer: