Teater Olydig i nutid och framtid

Människan är född olydig. Det är grundförutsättningen för att överhuvudtaget kunna utvecklas och överleva i den här världen. Om vi väljer att sälla oss till de lydigas skara, förtvinar vårat eget tänkande, vår vilja förslavas och våra själar torkar ut.

Olydnad är vårt vattenhål. Olydnad är vårt vapen.



onsdag 27 augusti 2008

Svar på tal

Läser med intresse de kommentarer o den respons jag fått på mitt upprop i SvD och på en del bloggar (och här) under veckan... Inte visste jag att ett "kulturstopp" väckte så mycket ilska :-) Det glädjer mig verkligen. Bra att folk reagerar och blir upprörda, i stil med ngn som skrev: "Jag vill inte betala dyra teaterbiljetter och sedan lämnar skådespelarna scenen för att de inte får tillräckligt i anslag" Jag måste medge att jag redigerat lite i det här citatet och uttalandet eftersom det var dåligt skrivet, men jag förstår tanken. Det är precis så jag vill att publiken reagerar. "Skrattar så man kiknar..." Och gissa vad? Den som skrattar först brukar också vara den som sätter kaffet i halsen... Skratta på du; när dagen är slut får vi välan se vem som skrattar högst.
Vi har vårt på det torra, parasiter eller ej, OCH dessutom står vi raka när det blåser kring oss.
Märk väl att vi inte har några som helst problem med att gå ut med namn och bild - något som våra kritiker dock inte klarar av...
Då kan man börja undra om kritiken är att ta på allvar, eller om den bara är ett absurt inslag i den debatt som vi tack o lov så väl behöver. Roligt är iaf att man läser bloggtexten o blir jävligt upprörd. Då lyckades vi peta ngn i ögat iaf. Det är bra.

M

Inga kommentarer: