Teater Olydig i nutid och framtid

Människan är född olydig. Det är grundförutsättningen för att överhuvudtaget kunna utvecklas och överleva i den här världen. Om vi väljer att sälla oss till de lydigas skara, förtvinar vårat eget tänkande, vår vilja förslavas och våra själar torkar ut.

Olydnad är vårt vattenhål. Olydnad är vårt vapen.



onsdag 19 mars 2008

Repetitioner

... skulle ha sminkrepat i tisdags, men eftersom vi inte har några pengar kunde vi inte betala för oss och då uteblev vår maskör... Så är livet, hårt och orättvist, men har man inga pengar så har man inte...

Sen hörde Daniel av sig via mejl o gav ett tips på en snubbe som gjort sig en förmögenhet inom it o telecom branschen, och som dessutom har ett aktivt intresse för teater o modern konst. Jag skickade genast ett mejl med mecenatförfrågan... Vi får väl se hur det går...

För x antal veckor sedan skickade jag ett personligt brev till Lena Liljeroth Adelsohn där jag ingående beskrev situationen som kan uppstå om man beslutar sig för att utöva sin konstnärlighet - utan att ha rätt namn, rätt kontaktnät, rätt kompisar... Och gissa vad? Jag har fortfarande inte fått svar! Föga överraskande, eller hur?

men inte heller inom media är man intresserad av denna information... expressen, aftonbladet, dn, svd, stockholms fria - alla har de fått brevet och ingen, ABSOLUT INGEN har reagerat!

Pinsamt för dem. Mer vatten på min bittra kvarn...

Inga kommentarer: